۲۱ آبان ۱۳۸۷، ۱۲:۵۴

رویانیان :

تلفات جاده ای در سال جاری 4 درصد کاهش یافت

تلفات جاده ای در سال جاری 4 درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از کاهش 4 درصدی تلفات جاده ای از ابتدای سال جاری تاکنون و همچنین آغاز طرح زمستانی ارگانهای مسئول از نیمه دوم آذرماه خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رویانیان امروز در جلسه کمیته اجرای طرح زمستانی سال 87  که در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزارشد، در این باره گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 درصد از تلفات جاده ای کشور نسبت به سال 86 که سال طلایی کاهش تلفات جاده ای بود، کاسته شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی افزود: کاهش تلفات جاده ای کشور جز با هماهنگی میان 4 ارگان عملیاتی درگیر با این مسئله به وجود نیامده است و برای زمستان سال جاری نیز باید این هماهنگی ها یک شکل واحد به خود بگیرد و نهایتا از یک مدیریت واحد تبعیت کند.

وی ادامه داد: باید کتابچه ای از شرح وظایف هر یک از ارگانهای پلیس، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اوژانس و هلال احمر تدوین شود تا هر یک از آنان وظایف و دایره اختیارات خود را در این طرح بدانند و این کتابچه تا شروع طرح زمستانی تهیه  و به کلیه بخشهای درگیر در استانهای مختلف ابلاغ شود.

رویانیان ابراز داشت: زمستان سال گذشته از نظر شدت سرما و بارش در طول 20 سال گذشته کم سابقه بود ولی با این حال نیروهای امدادی و پلیس توانستند از عهده مدیریت جاده ها برآیند اما باید زمستان امسال هماهنگی ها بیشتر از سال قبل  و ضایعات کمتر از سال گذشته باشد و ما در ستاد زمستانی امسال شرایط بهتری نسبت به سال قبل داشته باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور خاطر نشان کرد: ما به عنوان پلیس، خواستار یکسان سازی زمان شروع طرح زمستانه در همه ارگانهای دخیل در آن هستیم در حالی که زمان شروع طرخ زمستانه بین 15 تا 20 آذرماه هنوز قطعی نشده است.

وی تصریح کرد: برابر مقررات مسئول عملیات میدانی در جاده ها پلیس است و این نهاد با توجه به اختیار خود در برخی موارد راسا اقدام به بستن راهها می کند و در برخی موارد نیز با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اقدامات لازم را انجام می دهد ولی باید در روند عملیات اجرایی وحدت رویه به وجود آید.

رویانیان تاکید کرد: اگر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بخشنامه ای مبنی بر عدم صدور مجوز حرکت به کامیونها و اتوبوسهای فاقد تجهیزات ایمنی زمستانه صادر کند، پلیس نیز به عنوان بازوی اجرایی این سازمان در این بخش مانع حرکت این نوع خودروها در زمستان می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی یادآور شد: اگر هماهنگی های بیشتری میان امکانات و تجهیزات راهدارخانه ها و مراکز پلیس راه ایجاد شود، همکاری میان پرسنل این دو بخش آسانتر خواهد بود.

کد خبر 781190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha